Πέμπτη 28 Ιουνίου 2018

Τοποθέτηση Βουλευτή Έβρου Ρίζου Δημήτρη στο Σχέδιο Νόμου της Κυβέρνησης για την υλοποίηση του Μεταφορικού Ισοδύναμου


Παρότι Εβρίτης θα είμαι «λακωνικός» στην τοποθέτησή μου για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, γιατί έχω την αίσθηση ότι τα πράγματα στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι απλά.
Τι είναι το Μεταφορικό Ισοδύναμο; Είναι το μέτρο, με την θέσπιση του οποίου επιδιώκεται η εναρμόνιση του κόστους μεταφοράς που αντιστοιχεί σε επιβάτες και εμπορεύματα με μέσα θαλάσσιας μαζικής μεταφοράς, με το κόστος που θα



ίσχυε για την ίδια απόσταση με μέσα χερσαίας μαζικής μεταφοράς (πχ ΚΤΕΛ). Από και προς τα νησιά. Απλό και κατανοητό νομίζω. Αφορά μόνο τους επιβάτες; Όχι, μιλάμε για ένα μέτρο που ενισχύει και τη μεταφορά προϊόντων από και προς τα νησιά, αλλά και καυσίμων. Τι άλλο αφορά; Αφορά το μέτρο – στην πλήρη του εφαρμογή -  114 νησιά ήτοι το 19% της συνολικής έκτασης της χώρας ή αλλιώς 1,6 εκατομμύρια κατοίκων ήτοι το 15% του συνολικού πληθυσμού της χώρας. Έτσι για να έχουμε μία τάξη μεγέθους για τι πράγμα μιλάμε. Και τι ετοιμάζονται κάποιοι να καταψηφίσουν.
Αλλά ας πάμε στην περίπτωση των επιβατών.
Τι σημαίνει στην πράξη το Μεταφορικό Ισοδύναμο για τους επιβάτες; Σημαίνει, για παράδειγμα, ότι κάθε οικογένεια νησιωτών, κατοίκων Σαμοθράκης, για να πάρω την περίπτωση στην δική μου Περιφέρεια, για το τελευταίο και μόνο εξάμηνο του 2018, δικαιούται να λάβει μέχρι και το ποσό των 526 ευρώ. Και το τονίζω, αυτό το ποσό αφορά μόνο ένα εξάμηνο, δηλαδή το β΄ εξάμηνο του 2018 που το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 49 νησιά. Από 01/01/2019 που θα ξεκινήσει η καθολική εφαρμογή του μέτρου σε όλα τα νησιά της χώρας (πλην Κρήτης, Εύβοιας, και Λευκάδας), το ποσό που θα αντιστοιχεί πια σε ετήσια βάση σε κάθε οικογένεια Σαμοθρακιωτών, προφανώς και θα είναι πολύ μεγαλύτερο από το 526 ευρώ που προβλέπονται μόνο για το β΄ εξάμηνο του 2018.
Και αυτά τα στοιχεία αφορούν μόνο τις θετικές επιπτώσεις που θα έχει το μέτρο ως προς τους επιβάτες. Γιατί και σε ότι αφορά τις επιχειρήσεις και τα φορτία/εμπορεύματα που αυτές μεταφέρουν από και προς τα νησιά, τα οφέλη από την ενεργοποίηση του Μεταφορικού Ισοδύναμου θα είναι εξίσου μεγάλα. Υπό αυτήν την έννοια γίνεται απολύτως κατανοητό ότι το Μεταφορικό Ισοδύναμο, πέραν όλων των άλλων, πέρα δηλαδή από την τις αρχές της ισοτιμίας και ισονομίας που το χαρακτηρίζουν απέναντι στις περιφερειακές ανισότητες που καταγράφονται στην χώρα μας, είναι και ένα μέτρο με σαφή Αναπτυξιακά χαρακτηριστικά, με σαφή Αναπτυξιακό χαρακτήρα. Να σημειώσω δε εδώ ότι  τα ποσά που θα διατεθούν από το Μεταφορικό Ισοδύναμο στους νησιώτες και στις νησιωτικές επιχειρήσεις θα είναι και ακατάσχετα και αφορολόγητα. 
Αυτό λοιπόν το τόσο σημαντικό μέτρο, ακούω κάποια κόμματα της αντιπολίτευσης, πνιγμένα στην κυριολεξία  μέσα στην μικροκομματική τους λογική και στην σταθερή γραμμή της ακατάσχετης καταστροφολογίας που ακολουθούν όλο αυτό το διάστημα, να λένε ότι θα το καταψηφίσουν. Γιατί; Γιατί λένε ότι είναι «ψίχουλα» αυτά που θα προσφέρει το Μεταφορικό Ισοδύναμο στους νησιώτες. Αν είναι έτσι λοιπόν, εγώ προκαλώ τους Βουλευτές των κομμάτων που θα καταψηφίσουν να πάνε στους κατοίκους της Σαμοθράκης και να τους πουν ότι είναι «ψίχουλα» τα 526 ευρώ με τα οποία θα ωφεληθεί κάθε οικογένεια στο νησί μας μόνο για το β΄ εξάμηνο του 2018. Ας πάνε λοιπόν. Ιδού η Ρόδος.
Και ποιοι μιλούν για «ψίχουλα» και μιλούν για κοροϊδία από πλευράς Κυβέρνησης; Αυτοί οι οποίοι εδώ και 40 τουλάχιστον χρόνια εμπαίζουν τους νησιώτες μας ως κυβερνήσεις, μιας και είναι γνωστό ότι το Μεταφορικό Ισοδύναμο αποτελεί πάγιο αίτημα των νησιωτών εδώ και δεκαετίες, αυτοί που κατά τα άλλα διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους δηλώνοντας ότι ενδιαφέρονται για την ενίσχυση της «Νησιωτικότητας». Και πως το δείχνουν αυτό; Καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο για το Μεταφορικό Ισοδύναμο όταν αυτό έρχεται στην Βουλή; Είναι δυνατόν;  Τέτοια «πολιτική μυωπία» έχουν πάθει οι συνάδερφοι της Αντιπολίτευσης; Τέτοια τυφλότης;
Συμπληρωματικά θα ήθελα να επισημάνω ότι δικαιούχοι του Μεταφορικού Ισοδύναμου είναι και οι Αναπληρωτές ή Ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, εφόσον έχουν αποδεδειγμένα αναλάβει εργασία στο νησί και για όσο διαρκεί η σύμβασή τους, και οι Ιατροί ( υποχρεωτικής ή μη υπηρεσίας υπαίθρου ή επί θητεία ή προς απόκτηση ειδικότητας αλλά και επικουρικοί γιατροί) αλλά και το επικουρικό προσωπικό των δημόσιων φορέων παροχής υπηρεσιών παροχής υγείας, πάντα εφόσον έχουν αναλάβει εργασία σε νησί στο οποίο εφαρμόζεται το μέτρο. Δικαιούχοι βεβαίως στις παραπάνω περιπτώσεις είναι αποκλειστικά οι ίδιοι και όχι κάποιο άλλο μέλος του νοικοκυριού τους.
Τέλος, σε σχέση με αυτούς που συγχέουν σκόπιμα την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου με την κατάργηση των ειδικών συντελεστών ΦΠΑ που ίσχυαν σε κάποια νησιά, η Κυβέρνηση έχει από την πρώτη στιγμή επισημάνει ότι το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου δεν αποτελεί κανενός είδους αντιστάθμισμα απέναντι σε οτιδήποτε αλλά ένα νέο, μόνιμο μέτρο, με καθολικό χαρακτήρα, που θα εφαρμοστεί σε όλα τα νησιά της χώρας ανεξαιρέτως (πλην Κρήτης, Εύβοιας και Λευκάδας όπως ανέφερα παραπάνω και αυτό βεβαίως για ευνόητους λόγους) και θα αποτελέσει μια σημαντική βοήθεια υπέρ των νησιωτών μας αλλά και των νησιωτικών επιχειρήσεων. Το κεφάλαιο των  φοροελαφρύνσεων,  στις οποίες θα προχωρήσει η Κυβέρνηση έτσι και αλλιώς – ήδη ο Υπουργός Οικονομικών έχει δεσμευτεί για φοροελαφρύνσεις ύψους 700 εκ. ευρώ στον προϋπολογισμό του 2019 και 3,5 δις ευρώ φοροελαφρύνσεις σε βάθος 5ετίας -  είναι ένα άλλο, ξεχωριστό κεφάλαιο, που καμία σχέση δεν έχει με το Μεταφορικό Ισοδύναμο και μόνο όσοι βάζουν, για ακόμη μία φορά, τα μικροκομματικά τους συμφέροντα πάνω από τις ανάγκες των νησιωτών, ώστε να προκαλέσουν σύγχυση, επιλέγουν να εμπλέξουν αυτά τα δύο.  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου