Πέμπτη 28 Ιουνίου 2018

Η βουλευτής Έβρου Νατάσα Γκαρά για το Μεταφορικό Ισοδύναμο και την Λιμενική Ακαδημία Αλεξανδρούπολης


Στη συζήτηση του νομοσχεδίου για το Μεταφορικό Ισοδύναμο που πραγματοποιήθηκε σήμερα στη Βουλή, τοποθετήθηκε η Βουλευτής Έβρου ΣΥΡΙΖΑ κα Νατάσα Γκαρά, αναφέροντας τα χαρακτηριστικά του νέου μέτρου, τα οφέλη για τη Σαμοθράκη, ενώ αναφέρθηκε και στη Λιμενική Ακαδημία Αλεξανδρούπολης.  
Ειδικότερα, η κα Γκαρά τόνισε πως το νέο πλαίσιο έγκειται



στη διαμόρφωση των αναπτυξιακών κινήτρων στα νησιά, αλλά και στη στήριξη των νησιωτών σε όλες τις εκφάνσεις της δημόσιας ζωής τους, προκειμένου να κατοικούν και να αναπτύσσουν δραστηριότητες στο νησί τους, στο οποίο επιθυμούν και επιμένουν να κατοικούν.
Ουσιαστικά, με την εφαρμογή αυτού του μέτρου,  οι μόνιμοι κάτοικοι των νησιών, αλλά και οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται σε αυτά, θα έχουν τη δυνατότητα με την έκδοση του Μοναδικού Αριθμού Νησιώτη, αλλά και την καταγραφή της επιχείρησής τους, να λαμβάνουν ως επιστροφή χρημάτων, τη διαφορά που προκύπτει από τη σύγκριση  του κόστους μεταφοράς που αντιστοιχεί σε επιβάτες και εμπορεύματα, με μέσα θαλάσσιας μαζικής μεταφοράς (πλοίο, ταχύπλοο), με το κόστος που θα ίσχυε στα μέσα χερσαίας μαζικής μεταφοράς (ΚΤΕΛ) για την ίδια απόσταση, από και προς τα νησιά.
Η κα. Γκαρά επισήμανε επιγραμματικά τα κυριότερα σημεία του νομοσχεδίου τονίζοντας  πως:
α) για την εφαρμογή του μέτρου δεν υπάρχουν εισοδηματικά κριτήρια, αρκεί ο ενδιαφερόμενος να έχει τη φορολογική του έδρα στο νησί
β) τα ποσά που θα επιστρέφονται θα είναι αφορολόγητα και ακατάσχετα
γ) οι αναπληρωτές, ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί αλλά και οι επικουρικοί και αγροτικοί γιατροί στις νησιωτικές δομές Υγείας και Παιδείας καθίστανται δικαιούχοι
δ) η διαδικασία εγγραφής και παραλαβής του Μοναδικού Αριθμού Νησιώτη είναι απλή και καθόλου γραφειοκρατική, καθώς δεν χρειάζεται η κατάθεση εγγράφων ή παραστατικών
Σαφώς, η Βουλευτής του Έβρου δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο γεγονός, πως το καινοτόμο αυτό πλαίσιο για τις μετακινήσεις επιβατών, εμπορευμάτων και καύσιμων πρόκειται να εφαρμοστεί στις αρχές Ιουλίου  και στο νησί της Σαμοθράκης, καθώς είναι ένα από τα 49 νησιά, όπου το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί πιλοτικά.
Κλείνοντας την ομιλία της η κα. Γκαρά για ακόμη μια φορά κάλεσε την ηγεσία του Υπουργείου να επικεντρωθεί στον σχεδιασμό για την ίδρυση της Λιμενικής Ακαδημίας στην Αλεξανδρούπολη, με αφορμή το άρθρο του νομοσχεδίου που θεσπίζει την ίδρυση ναυτικής σχολής στο νησί της Καλύμνου.
Τέλος, σύμφωνα με την κα. Γκαρά, οι αναπτυξιακές προοπτικές του Έβρου τόσο στα πλαίσια της νησιωτικότητας , όσο και στην ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης, διαφαίνονται άκρως δελεαστικές και η ενίσχυση αυτών με νομοσχέδια, όπως το παρόν, αποτελεί για την Κυβέρνηση πρωταρχικό σκοπό. Ειδικά στη δεδομένη χρονική στιγμή, όπου η χώρα βγαίνει από τα στενά πλαίσια της δημοσιονομικής λιτότητας, καλούνται όλοι οι θεσμικοί φορείς να σχεδιάσουν από κοινού νέες πολιτικές, με παραγωγική σκέψη και προτάσεις που θα απευθύνονται αποκλειστικά στη διευκόλυνση της καθημερινότητας για τους πολίτες.

Η ομιλία:

Kυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Έχουμε την ευχέρεια σήμερα να συζητάμε ένα νομοσχέδιο πλαίσιο που αγγίζει στην ουσία της την έννοια της νησιωτικότητας.
Μία έννοια άρρηκτα συνυφασμένη με την Ελλάδα, τη γεωγραφική της δομή και τα χαρακτηριστικά της.
Ταυτόχρονα, όμως,  μία έννοια η οποία δυστυχώς απουσίαζε κραυγαλέα από τις πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων στα πλαίσια στήριξης και ενίσχυσης των κατοίκων  και  επιχειρηματιών των νησιών μας.
Για μας η σωστή αξιοποίηση της νησιωτικότητας αποτελεί αναπτυξιακό χαρακτηριστικό, αλλά και μια έννοια βασισμένη στην ισότητα αλλά και την ισοπολιτεία.
Μέλημά μας είναι η άρση των ανισοτήτων μεταξύ των νησιωτών και των υπολοίπων κατοίκων, η ευκολότερη και οικονομικότερη πρόσβαση και η μετακίνηση των πολιτών και εμπορευμάτων, η σύνδεση με τον χερσαίο Ελλαδικό, αλλά και Ευρωπαϊκό χώρο στα πλαίσια της συνοχής.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί πως ήδη αξιοποιούνται ευρωπαϊκά και κρατικά κονδύλια για την ανάπτυξη των δημόσιων δομών, την ολοκλήρωση βασικών υποδομών, την ενεργειακή αυτονόμηση των νησιών και την αύξηση του αριθμού των δημόσιων λειτουργών.
Μέλημά μας επίσης είναι η διαμόρφωση των αναπτυξιακών κινήτρων στα νησιά, αλλά και η στήριξη των νησιωτών σε όλες τις εκφάνσεις της δημόσιας ζωής τους, προκειμένου να κατοικούν και να αναπτύσσουν δραστηριότητες στο νησί τους, στο οποίο επιθυμούν και επιμένουν να κατοικούν.
Οφείλουμε να παραδεχτούμε πως το μεταφορικό ισοδύναμο αποτελεί ένα καινοτόμο πλαίσιο, καθώς σχεδιάστηκε και εφαρμόζεται πρώτη φορά, όχι μόνο για τις μετακινήσεις επιβατών, αλλά και για τη μετακίνηση εμπορευμάτων και καύσιμων.
Είναι η πρώτη φορά που παρέχεται κρατική ενίσχυση τέτοιου μεγέθους σε τόσο μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων στη νησιωτική Ελλάδα.
Η συγκεκριμένη παρέμβαση έχει στόχο, όχι μόνο να ισορροπήσει και να συγκρατήσει τις τιμές στα νησιά, αλλά να δημιουργήσει και ένα κίνητρο ίδρυσης νέων επιχειρήσεων.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
το εν λόγω πλαίσιο ονομάζεται μεταφορικό  ισοδύναμο, διότι εναρμονίζει το κόστος της θαλάσσιας μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων με το κόστος σε χερσαία μέσα μεταφοράς για την ίδια απόσταση.
Το μεταφορικό ισοδύναμο δεν λειτουργεί ως αντιστάθμισμα σε κάτι, όπως επικαλείται η αντιπολίτευση. Αντίθετα, το μεταφορικό ισοδύναμο είναι ένα μόνιμο μέτρο, οριζόντιο και καθολικό για τους νησιώτες και τις επιχειρήσεις, που έχουν έδρα στα νησιά.
Άλλωστε, είναι, ήταν και θα είναι  ένα πάγιο αίτημα των νησιωτών.
Επιγραμματικά, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,  θα μου επιτρέψετε να αναφερθώ στα κυριότερα σημεία του νομοσχεδίου και να ξεκαθαρίσουμε ότι:
- Δεν υπάρχουν εισοδηματικά κριτήρια για να καταστεί κάποιος δικαιούχος του μέτρου. Αρκεί να διατηρούν τη φορολογική τους  έδρα στο εκάστοτε νησί.
- Δίνεται η δυνατότητα τα μέλη της οικογένειας να αξιοποιήσουν το σύνολο των διαθέσιμων εισιτηρίων ανάλογα με τις ανάγκες τους, όπως αυτοί τις καθορίζουν.
- Δικαιούχοι του μέτρου καθίστανται οι αναπληρωτές , ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, καθώς και οι επικουρικοί και αγροτικοί γιατροί στις δομές Υγείας και Παιδείας των νησιών.
- Η διαδικασία εγγραφής και παραλαβής του Μοναδικού Αριθμού Νησιώτη είναι απλή και καθόλου γραφειοκρατική, καθώς δεν χρειάζεται η κατάθεση εγγράφων ή παραστατικών.
-Και , τέλος, τα ποσά, τόσο για τους κατοίκους, όσο και για τις επιχειρήσεις είναι ακατάσχετα  και αφορολόγητα.
Εκτιμώ πως αυτές οι αναφορές απαντάνε στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης, που κάνει λόγο για εισοδηματικά κριτήρια, για ποσά -"ψίχουλα" που μοιράζουμε στους νησιώτες, για γραφειοκρατία και αοριστία του μέτρου.
Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να αναφερθώ στο νησί της Σαμοθράκης , το οποίο και εκπροσωπώ, καθώς πιστεύω ότι πρέπει ο καθένας από εμάς να αναφέρεται σε συγκεκριμένα παραδείγματα, με συγκεκριμένους αριθμούς, ώστε να γίνει αντιληπτό το όφελος του μέτρου.
Η Σαμοθράκη, λοιπόν, ένα ιδιαίτερο και πανέμορφο νησί, και από αυτό το βήμα σας προσκαλώ να επισκεφθείτε και να γνωρίσετε από κοντά, είναι ένα από τα 49 νησιά στα οποία θα εφαρμοστεί πιλοτικά το μεταφορικό ισοδύναμο από τις αρχές Ιουλίου.
Σύμφωνα με τις μελέτες και τις μετρήσεις που έχουν γίνει από το Υπουργείο στη Σαμοθράκη των 3.000 κατοίκων, υπολογίζεται πως το ποσό που αντιστοιχεί σε μια τετραμελή οικογένεια ως ισοδύναμο για κάθε εξάμηνο είναι της τάξης των 526 ευρώ.
Άρα 1.052 τον χρόνο θα μπαίνουν στο λογαριασμό κάθε τετραμελούς οικογένειας , που χρησιμοποιεί το σύνολο των εισιτηρίων.
Επίσης το όφελος από τη μεταφορά εμπορευμάτων για τις επιχειρήσεις στη Σαμοθράκη εκτιμάται κοντά στις 100.000 ευρώ τον χρόνο.
Εκτιμώ πως αυτά δεν είναι ψίχουλα για την τοπική οικονομία του νησιού.

Κύριοι Υπουργοί,
Με αφορμή την Ίδρυση της Σχολής στην Κάλυμνο, μια πάρα πολύ θετική είδηση, θα ήθελα να σας καλέσω να εργαστούμε πιο εντατικά για το σχεδιασμό Ίδρυσης της Λιμενικής Ακαδημίας στην Αλεξανδρούπολη, ενισχύοντας την ποιότητα της ναυτικής εκπαίδευσης, αλλά και την ανάπτυξη στην περιοχή του Έβρου.
Τέλος, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σας καλώ να υπερψηφίσουμε και να στηρίξουμε σθεναρά  το συγκεκριμένο νομοσχέδιο και το συγκεκριμένο μέτρο από την εφαρμογή του.
Παράλληλα, προτρέπω τους συναδέλφους της αντιπολίτευσης να συμβάλλουν παραγωγικά και να είναι συμμέτοχοι στην οικονομική, θεσμική και  κοινωνική ανάπτυξη της χώρας.
Η Ελλάδα γυρίζει σελίδα. Βγαίνουμε από τη μέγγενη των Μνημονίων και πλέον καλούμαστε να σχεδιάσουμε τις δικές μας και μόνο δικές μας πολιτικές, που θα απευθύνονται στην κοινωνία.
Και σε αυτή τη διαδικασία δε χρειάζεται μιζέρια, καμία μεμψιμοιρία, καμία απαισιοδοξία. Αντίθετα χρειάζεται από κοινού πολιτικές με παραγωγική σκέψη και προτάσεις.
Ευχαριστώ πολύ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου