32 βουλευτές μεταξύ των οποίων και
η βουλευτής Έβρου του ΠΑΣΟΚ κυρία Ελένη Τσιαούση, κατέθεσαν δύο προτάσεις Νόμων
για τη μείωση των τιμών, σε συνέχεια των πρωτοβουλιών για λήψη ισοδύναμων
κοινωνικών μέτρων.
Η πρώτη πρόταση αφορά ισοδύναμα
κοινωνικά μέτρα για την οργάνωση της συνεργασίας παραγωγών και καταναλωτών,
σήμανση ελληνικών προϊόντων και διατάξεις ρύθμισης της αγοράς για τα βασικά
καταναλωτικά αγαθά.
Οι κύριες παρεμβάσεις της πρότασης νόμου περιλαμβάνουν την
οργάνωση της συνεργασίας παραγωγού και καταναλωτή με την υποστήριξη των
δημοσίων δομών με την δημιουργία διαδικτυακής πύλης και των δήμων με την
οργάνωση πρότυπων κυριακάτικων αγορών, στην δυνατότητα δημιουργίας Συνδέσμων
παραγωγών, καταναλωτών, στη σήμανση των προϊόντων ελληνικής προέλευσης, η
παρακολούθηση καθώς και η ρύθμιση της αγοράς για τα βασικά καταναλωτικά
προϊόντα όταν παρουσιάζεται το φαινόμενο της υπερβολικής
διαφοράς τιμής εκκίνησης και τιμής
ανάλωσης.
Όπως σημειώνεται η δημιουργία των συνθηκών για μια συμμαχία
παραγωγών και καταναλωτών θα συμβάλει καθοριστικά στον εξορθολογισμό της αγοράς
και την αποκατάσταση του υγιούς ανταγωνισμού αφού θα προκαλέσει την δόμηση και
παράλληλων εναλλακτικών δικτύων χωρίς την παρεμβολή μεσαζόντων.
Παράλληλα η δεύτερη πρόταση νόμου αφορά
ισοδύναμα κοινωνικά μέτρα για τη λειτουργία του υγιούς ανταγωνισμού, την
ανασυγκρότηση της ελληνικής παραγωγής, τη διακίνηση και διάθεση των προϊόντων
εντός και εκτός Ελλάδας, καθώς και τη διασφάλιση και προώθηση της
επιχειρηματικότητας.
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη πρόταση νόμου απαιτείται να υπάρξει η καλύτερη δυνατή
οργάνωση στον τομέα διάθεσης των παραγόμενων προϊόντων, μέσα από ένα
πρωτοποριακό σύστημα αυτοδιαχείρισης, το οποίο θα διασφαλίζει τη συμμετοχή του
παραγωγού στην όλη διαδικασία και θα εμπνέει εμπιστοσύνη, αφού ανά πάσα στιγμή,
μέσα από ένα online σύστημα, θα γνωρίζει ο παραγωγός πού βρίσκονται τα προϊόντα
του, αν πουλήθηκαν, πού πουλήθηκαν και πόσο πουλήθηκαν, καθώς και αν κατατέθηκε
το αντίτιμο της πώλησής τους.
Το όλο σύστημα θα βασίζεται στις νέες τεχνολογίες, το διαδίκτυο,
καθώς και την πλήρη διαφάνεια σε όλες τις φάσεις. Επιπλέον δίνει την ευκαιρία
με την αξιοποίηση όλων των μορφών διάθεσης όπως λαϊκές αγορές, stand σε
πολυσύχναστα σημεία των μεγαλουπόλεων, shop in shop, καταστήματα franchise,
ηλεκτρονικό εμπόριο κ.α , τα προϊόντα
να φθάνουν στον κάθε καταναλωτή με συγκεκριμένες τιμές διάθεσης μέσα από
διαδικασίες logistics.Η μορφή οργάνωσης έχει σαν βάση την εταιρία αστικού τύπου
μη κερδοσκοπικού σκοπού μέλη της οποίας μπορεί να είναι οποιοδήποτε νομικό η
φυσικό πρόσωπο που παράγει ελληνικά προϊόντα και επιθυμεί να διαθέτει μέρος η
το σύνολο των προϊόντων του μέσα από αυτή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου