Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2019

Πλωτός σταθμός αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου Αλλού(ΒΑΛΤΙΚΗ ΚΑΛΙΝΙΝΓΚΡΑΝΤ), Κι εδώ(ΘΡΑΚΙΚΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ)


Στις 26 Ιουλίου 2011, από την εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ, μαθαίναμε την είδηση για ένα τεραστίας σημασίας επενδυτικό έργο που θα γινόταν στη θάλασσα της Αλεξανδρούπολης. Η είδηση…
«Η ολομέλεια της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) ενέκρινε το επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας Gastrade, συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου για τη δημιουργία



πλωτού τέρμιναλ υγροποιημένου φυσικού αερίου στη θαλάσσια περιοχή της Αλεξανδρούπολης. O Υπεράκτιος Σταθμός Παραλαβής και Αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) στο Θρακικό πέλαγος θα κατασκευαστεί περί τα 22 χλμ. νοτιοδυτικά του λιμένα Αλεξανδρούπολης. Ο υπεράκτιος αυτός σταθμός θα παρέχει φυσικό αέριο μέσω υποθαλάσσιου και στη συνέχεια μέσω χερσαίου αγωγού στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) με σύνδεση στην περιοχή της Αμφιτρίτης».
Έτσι η Αλεξανδρούπολη, η οποία ήδη είχε γίνει γνωστή στους διεθνείς ναυτιλιακούς κύκλους με τον προαναγγελθέντα πετρελαιαγωγό Μπουργκάς Αλεξανδρούπολη, ο οποίος κατά σύμπτωση ακυρώθηκε την ίδια χρονιά, ερχόταν και πάλι στο προσκήνιο με τον πλωτό σταθμό αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU - Floating Storage and Regasification Unit for LNG - Liquefied Natural Gas).  
***
Η αριθ. 29/25-7-2011 Απόφαση της ΡΑΕ (Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας) ανέφερε ότι η εξασφάλιση χρηματοδότησης για την υλοποίηση του έργου θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Φεβρουάριο του 2013 και η πλήρης λειτουργία του (εμπορική εκμετάλλευση) μέχρι το Φεβρουάριο του 2016. 
Στις 6-1-2017 από την Αλεξανδρούπολη, πρωθυπουργός και Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, δήλωναν ότι το λιμάνι και το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο θα προχωρήσουν το αργότερο μέσα σε 3-4 μήνες. Μάλιστα, ορισμένα Αθηναϊκά και τοπικά ΜΜΕ μεταφέροντας την είδηση ανέφεραν ότι επιταχύνονται οι διαδικασίες για το έργο του LNG προσδιορίζοντας και τη λειτουργία του περί τα τέλη του 2018.
Η πραγματικότητα όμως, είκοσι μέρες μετά, ήταν διαφορετική. Η αριθ. 60/26-01-2017 Απόφαση της ΡΑΕ (Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας) μετά από αίτηση της GASTRADE, ανέφερε ότι η εξασφάλιση χρηματοδότησης για την υλοποίηση του έργου θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2020 και η πλήρης λειτουργία του (εμπορική εκμετάλλευση) μέχρι το τέλος του 2026.
Η πολιτική εξαγγελία μιλούσε για επιτάχυνση και η πραγματικότητα βροντοφωνάζει  για  επιβράδυνση.
Και ενώ αυτά συμβαίνουν στην Αλεξανδρούπολη, σε άλλα μέρη η υπόθεση «Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο» και μάλιστα για πανομοιότυπη εγκατάσταση αντιμετωπίζεται εντελώς διαφορετικά.
***
Πριν από λίγες μέρες (8-1-2019), στο Καλίνινγκραντ (Βαλτική θάλασσα), εγκαινιάστηκε από τον πρόεδρο της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν ένας νέος τερματικός σταθμός εισαγωγής και αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου. Πριν, η εισαγωγή φυσικού αερίου στο Καλίνινγκραντ γινόταν με τον αγωγό φυσικού αερίου Minsk – Vilnius – Kuaka.  
   Προσοχή !!! Δεν εγκαινιάστηκε η έναρξη κατασκευής του η οποία αποφασίστηκε το Μάιο του 2015, αλλά η έναρξη της πραγματικής και ολοκληρωμένης λειτουργίας του.
Ο νέος τερματικός σταθμός, ετήσιας χωρητικότητας 2,7 δις κυβικών μέτρων, τελεί υπό τη διαχείριση της Gazprom. Ο πλωτός σταθμός, δηλαδή το FSRU (Floating Storage and Regasification Unit), το οποίο υπόψη είναι το πρώτο FSRU της Ρωσίας, παραγγέλθηκε, τον Αύγουστο του 2015, στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries Co της Ν. Κορέας, έναντι 294.77 εκατομμύρια $, έχει μήκος 300 μ., πλάτος 46,5 μ. και χωρητικότητα 174.000 κυβικών μέτρων LNG. Ονομάστηκε «Marshal Vasilevsky» φέρει σημαία Ρωσίας, αριθ. ΙΜΟ 9778313 και παραδόθηκε προς χρήση το Δεκέμβριο του 2018.
***
Μετά από όλα αυτά, καλό θα είναι, οι πολιτικοί μας όταν αναφέρονται σε «επενδύσεις» και «ανάπτυξη» να είναι πιο φειδωλοί στα λόγια τους.

Αλεξανδρούπολη      Φεβρουάριος  2019

ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ  ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Υποναύαρχος Λ.Σ (ε.α)



Δεν υπάρχουν σχόλια: