Τρίτη 9 Αυγούστου 2011

Επιστολή Λαμπάκη στον Πρωθυπουργό για την οριστική διακοπή εργασιών στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

 Την οριστική διακοπή του έργου που αφορά στην εκβάθυνση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, αποφάσισε το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών. Μετά την εξέλιξη αυτή, ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Βαγγέλης Λαμπάκης απέστειλε επιστολή στον Πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου, όπου τονίζει:

 
«Η καρατόμηση του Έβρου συνεχίζεται με ρυθμούς ξέφρενα καταστροφικούς. Δυστυχώς, ο καρατομέας είναι και πάλι, η πολιτεία που σύμφωνα με το σύνταγμα και τους νόμους, πρέπει να λειτουργεί υπέρ των συμφερόντων του λαού και της πατρίδας. Οι εκάστοτε κυβερνήσεις με πράξεις και παραλείψεις κοντεύουν να εξαφανίσουν τον Έβρο από τον χάρτη χωρίς αισχύνη.
Έτσι αφού μετέτρεψαν την ΒΙΠΕ σε χώρο κουφαριών, αφού διέλυσαν την γεωργία και την κτηνοτροφία στο νομό μας και όχι μόνο, αφού δεν ενέταξαν την κατασκευή του περιφερειακού της Αλεξανδρούπολης στο INTEREG, αφού συνέβαλαν ώστε να κλείσουν οι περισσότερες βιοτεχνίες και βιομηχανίες στο νομό, τώρα ολοκληρώνουν το καταστρεπτικό έργο διά του υπουργού κ. Ιωάννη Μαγκριώτη του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, εγκαταλείποντας την ολοκλήρωση της εκβάθυνσης του λιμανιού.
Όμως απαξιώνοντας το λιμάνι, μηδενίζετε κάθε αναπτυξιακή προοπτική για την ευρύτερη περιοχή, καθόσον απομακρύνεται η σύνδεσή του με την Εγνατία Οδό και η δυνατότητά του να αποτελέσει τούτο κέντρο εμπορικής διασύνδεσης της ευρύτερης περιοχής με όλα τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών και η Αλεξανδρούπολη να καταστεί σημαντικό εμπορικό κέντρο υποβαθμίζοντας έτσι το ρόλο της πόλης μας.
Κύριε Πρωθυπουργέ, αναγκάζομαι να επικοινωνήσω με αυτό τον τόνο έτσι για δεύτερη φορά από την ανάληψη των καθηκόντων μου ως δημάρχου στο δήμο Αλεξανδρούπολης (τον μεγαλύτερο δήμο της περιφέρειας μας) για να σας καταστήσω σαφές ότι συνδέετε τον Έβρο με την Πρωθυπουργία σας σε πλαίσια αντιανάπτυξης, απόλυτης αδράνειας του κεντρικού κράτους απέναντι μας. Πρέπει να σας θυμίσω ότι εσείς και οι υπουργοί σας όταν επισκεπτόσασταν την Αλεξανδρούπολη, διατεινόσασταν ότι η βάση της ανάπτυξης ήταν το λιμάνι μας.
Για ποιο λόγο η Κυβέρνηση αποφάσισε να εγκαταλείψει ένα τόσο σημαντικό εθνικό έργο;;; ενώ ο υπουργός σας κ. Ιωάννης Μαγκριώτης αντί συγνώμης για το σχεδιαζόμενο έγκλημα, πέρασε στην επίθεση συμπεριφερόμενος απρεπώς στον περιφερειάρχη κ. Γιαννακίδη, ο οποίος παρουσία εμού, τριών βουλευτών του κόμματός σας στον Έβρο, δύο αντιπεριφερειαρχών και του προέδρου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, εκστόμισε ότι ακολουθεί «μπακαλίστικη πολιτική» με την σπουδαιότατη πρόταση που του απηύθυνε ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, συναινούντων σ’ αυτήν όλων των θεσμικών παραγόντων της περιοχής, για την ολοκλήρωση της εργολαβίας στο υπόλοιπο 10% και από εθνικούς πόρους, περίπου τέσσερα εκατομμύρια ευρώ που απαιτούνται περίπου για την ολοκλήρωση ενός τόσο σημαντικού τοπικού και εθνικού έργου. Συμπλήρωσε δε, ότι η περιφέρεια θα αναλάβει τότε την κατασκευή της περιφερειακής οδού.
Εάν ο κ. Περιφερειάρχης με την σπουδαιότατη πρότασή του ακολουθεί «μπακαλίστικη πολιτική», τότε λυπάμαι για τον υπουργό σας και για την πολιτική που εφαρμόζετε αφού φαίνεται ότι η Κυβέρνησή σας αντί της ανάπτυξης στον Έβρο, με την ολοκλήρωση της εκβάθυνσης του λιμανιού δαπάνης 4.000.000 € προτιμά την κατασκευή φράκτη λίγων χιλιομέτρων στην περιοχή μας, μη επιλύοντας ουσιαστικά το πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης.
Εάν, δεν δύνασθε ούτε αυτή την στιγμή της μεγίστης κρίσης να ξεχωρίσετε το εθνικό συμφέρον με την ολοκλήρωση ενός εθνικού αναπτυξιακού έργου στην τόσο ευαίσθητη περιοχή από κάθε άποψη, ενώ η περιφέρεια αναλαμβάνει την κατασκευή της περιφερειακής οδού που θα συνδέει το λιμάνι με την Εγνατία Οδό, τότε λυπάμαι γιατί δεν είστε σε θέση να ακολουθήσετε οποιαδήποτε πολιτική ανάπτυξης, ιδιαίτερα στην δύσκολη εποχή που διανύουμε.
Αναμένω ότι θα διακρίνετε την μυωπική πολιτική άποψη του υπουργού σας, κ. Ιωάννη Μαγκριώτη, ώστε εσείς διορθώνοντάς την να προχωρήσετε με εθνικούς πόρους στην ολοκλήρωση της εκβάθυνσης του λιμανιού, προκειμένου να το καταστήσετε μοχλό ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή, διαφορετικά θα απαξιώσετε πλήρως ένα έργο εκατομμυρίων.
Φυσικά σας δηλώνω ότι οι πολίτες της περιοχής δεν πρόκειται να ανεχθούν άλλη απαξίωση και θα πάρουν τα πράγματα στα χέρια τους ασχέτως κόμματος και ιδεολογίας διεκδικώντας όσα τόσα χρόνια μας στερήσατε με τις προειρημένες πολιτικές υμών και των προκατόχων σας, από όπου και αν προέρχονται».
Να σημειωθεί ότι μετά τη συνάντηση που προηγήθηκε με τους εκπροσώπους αρχών της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, αλλά και το αίτημα που υποβλήθηκε προς τη Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή για το αν το έργο θα συγχρηματοδοτηθεί ή όχι από το Επιχειρησιακό σχέδιο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, οι εξελίξεις ήταν ραγδαίες.
Με έγγραφό της με ημερομηνία 4 Αυγούστου, η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή τονίζει ότι δεν προτίθεται να συγχρηματοδοτηθεί η συμπληρωματική σύμβαση του έργου από το πρόγραμμα της περιφέρειας, με αποτέλεσμα και βάση αυτού το Υπουργείο να δηλώνει ότι προχωρά στην οριστική διακοπή των εργασιών.

PIAZZA del POPOLO


2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Γειά σου Δήμαρχε αντάρτη

Ι.Μιντουράκης είπε...

Το κρίσιμο ερώτημα είναι γιατί σταματά η εκβάθυνση της λιμενολεκάνης καθιστώντας άκυρη μια επένδυση πολλών εκατομμυρίων ευρώ, πολλών παραπάνω του φαινόμενου υπολοίπου των 4000000. Όταν επιλέχθηκε να κατασκευαστεί το συγκεκριμένο έργο σαν επέκταση του παλιού λιμένα ήταν γνωστό, και χρησιμοποιήθηκαν ως επιχειρήματα επιλογής) ότι για να λειτουργήσει σε επίπεδο περιφερειακού λιμένα με σταθμό φορτο-εκφόρτωσης θα έπρεπε:
α) Να διαθέτει ικανοποιητική σύνδεση με διεθνή άξονα
β) Σύνδεση με σιδηροδρομικό δίκτυο
γ) επιθυμητή ύπαρξη αερολιμένα
δ) Δημιουργία λιμενολεκάνης και διαύλου ικανοποιητικού βάθους (άνω των 12 μέτρων) ώστε να είναι δυνατή η είσοδος και ο ελλιμενισμός φορτηγών πλοίων.
Ακυρώνοντας την εκβάθυνση ακυρώνεται ουσιαστικά το έργο ολόκληρο για το οποίο έχουν ήδη δαπανηθεί τεράστια ποσά.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παρακάτω:
α) Εφόσον το έργο της εκβάθυνσης της υπόλοιπης λιμενολεκάνης είναι εφικτό (τουλάχιστον ως τα 12μ όπου και είναι το βάθος δίπλα στον προβλήτα φορτοεκφόρτωσης).
β) Η διάνοιξη διαύλου αντίστοιχου βάθους (μεγαλύτερου των 14μ., δηλαδή 12μ + βάθος ασφάλειας + βάθος επιβύθισης κινούμενου φορτηγού πλοίου)

Τα κρίσιμα ερωτήματα είναι:
1. Ποιο είναι το κόστος του αρχικού έργου για τα παραπάνω (εκβάθυνση λιμενολεκάνης & διάνοιξη διαύλου);
2. Τα 4000000 ευρώ αναφέρονται και στα δύο παραπάνω έργα;
3. Ποιο το κόστος συντήρησης των παραπάνω βαθών;

Αναλυτικά, έχει γίνει μελέτη των θαλασσίων ρευμάτων, μεταφοράς & επικαθήσεως ιζημάτων & δημιουργίας έργων προστασίας του διαύλου; Τα παραπάνω είναι αναγκαία λόγω της φύσης του πυθμένα & της υδρογραφίας της περιοχής (ύπαρξη δέλτα π.Έβρου, επιφανειακή κυκλοφορία). Είναι μάλιστα τόσο κρίσιμα που θα έπρεπε να προηγηθούν της επιλογής της θέσης του λιμένα.

Εάν οι παραπάνω μελέτες δεν έγιναν, είναι απαγορευτικό το κόστος της εκτέλεσής τους τώρα ώστε να φανεί το πραγματικό κόστος διατήρησης των αναγκαίων βαθών σε βάθος χρόνου; Πιθανόν οι ιδιαιτερότητες της περιοχής να απαιτούν την ύπαρξη μόνιμου σκάφους με τον ανάλογο εξοπλισμό για τη συντήρηση της εκβάθυνσης του λιμένα και του διαύλου. Το κόστος αυτό μπορεί να φτάνει πολλές δεκάδες ή και εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ το χρόνο.

Εάν όλα τα παραπάνω έχουν προβλεφτεί σαν έξοδα λειτουργίας του λιμένα τότε γιατί σταματά ένα έργο στο οποίο έχουν δαπανηθεί πολλά εκατομμύρια ευρώ;

Αξίζει να σημειωθεί ότι η επιφάνεια της λιμενολεκάνης του νέου λιμένα είναι από τις μεγαλύτερες στην Ελλάδα κατατάσσοντάς το στην πρώτη πεντάδα. Η ολοκλήρωση του και η λειτουργία του με την ύπαρξη των αντίστοιχων μνημονίων χρήσης από ναυτιλιακές και γειτονικά κράτη θα ήταν ισχυρός μοχλός ανάπτυξης του συμπαρασύροντας και άλλα έργα όπως τη σύνδεσή του με την Εγνατία, το σιδηρόδρομο αλλά και ολόκληρη την ευρύτερη περιοχή (πχ. δημιουργία αποθηκών, ανάπτυξη ΒιΠε κλπ).