Μαύρη τρύπα σχεδόν επτά εκατομμυρίων ευρώ διαπίστωσαν οι ελεγκτές Υγείας
σε Πανεπιστημιακό νοσοκομείο της περιφέρειας. Εμπλέκεται διευθυντής, πρώην διοικητές και ομάδα χειρουργών. Δείτε με ποιον τρόπο κατάφερναν να χειρίζονται τις προμήθειες, ζημιώνοντας το ελληνικό δημόσιο
σε Πανεπιστημιακό νοσοκομείο της περιφέρειας. Εμπλέκεται διευθυντής, πρώην διοικητές και ομάδα χειρουργών. Δείτε με ποιον τρόπο κατάφερναν να χειρίζονται τις προμήθειες, ζημιώνοντας το ελληνικό δημόσιο
Άνοιγμα των τραπεζικών λογαριασμών γιατρών, ενός διευθυντή κλινικής και πρώην διοικητών Νοσοκομείου ζητούν οι "ράμπο" Υγείας έπειτα από έρευνα που διεξήγαγαν σε μεγάλο νοσηλευτικό ίδρυμα της χώρας.
Μόλις μέσα σε μια διετία - το 2008 και το 2009 - οι εμπλεκόμενοι φέρεται ότι είχαν "ανοίξει" μαύρη τρύπα ύψους 6.766.328,82 ευρώ στο ταμείο του πανεπιστημιακού νοσοκομείου, το οποίο λειτουργεί σε μεγάλη πόλη της περιφέρειας.
Όπως αναφέρει το "Βήμα", οι επιθεωρητές, στο πόρισμά τους προτείνουν να απαλλαγούν αμέσως από τα διευθυντικά τους καθήκοντα πέντε χειρουργοί (γενικοί χειρουργοί, νευροχειρουργοί και ένας αγγειοχειρουργός) της Πανεπιστημιακής Κλινικής επειδή δεν είχαν, την απαιτούμενη από το νόμο, γενικότερη διαχειριστική εποπτεία σε ότι αφορά τις προμήθειες.
Στο πόρισμα περιγράφεται η μέθοδος με την οποία το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο προχωρούσε σε προμήθειες πανάκριβων ιατρικών εργαλείων, με το αζημίωτο για εκείνους που τις διαχειρίζονταν.
"Οι παραγγελίες στο νοσοκομείο για όλα τα εμφυτεύσιμα, υλικά και εργαλεία γίνονταν κατά κανόνα είτε τηλεφωνικά από τους γιατρούς, είτε οι ίδιοι επέλεγαν το υλικό από τις άτυπες παρακαταθήκες διαφόρων εταιρειών που υπήρχαν στο χειρουργείο, χωρίς τη διαμεσολάβηση και γνώση των αρμοδίων υπηρεσιών", αναφέρεται στο πόρισμα.
Τα υλικά αυτά, για να τα δικαιολογήσουν εκ των υστέρων οι γιατροί που εμπλέκονταν στη διαδικασία, καταγράφονταν στο βιβλίο χειρουργείου. Η συμμετέχουσα στο χειρουργείο νοσηλεύτρια συνέτασσε το χρεωστικό έντυπο το οποίο στη συνέχεια υπέγραφαν η προϊσταμένη του χειρουργείου και ο γιατρός.
Τέλος, αφού το Νοσοκομείο μέσω του γραφείου παραγγελιών επικοινωνούσε με την προμηθεύτρια εταιρεία, αυτή έστελνε την απαιτούμενη "προσφορά", με σκοπό να νομιμοποιήσει την διαδικασία παραγγελίας και να καθοδηγήσει το νοσοκομείο στην αποτύπωση του κωδικού αριθμού, την ονοματολογία και την τιμή του υλικού.
Ακολουθούσε ετεροχρονισμένα το "επίσημο" Δελτίο Παραγγελίας προς την εταιρεία, βάσει του οποίου εκδίδονταν τιμολόγια, τα οποία και προσκόμιζε κάθε εταιρεία μαζικά στο Νοσοκομείο, προκειμένου να ενταλματοποιηθεί η δαπάνη και να πληρωθεί.
Οι "ράμπο" διαπίστωσαν ότι η έκδοση των τιμολογίων καθυστερούσε πολλούς μήνες. Επίσης δεν τηρούνταν οι διαδικασίες προέγκρισης πριν τη χειρουργική επέμβαση, γεγονός που επέτρεπε στους γιατρούς να επιβάλλουν στην πράξη προκαθορισμένες επιλογές και να προσανατολίζουν την ανάθεση της προμήθειας με απ' ευθείας ανάθεση στις προτιμώμενες εταιρείες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου