Ηλίας Σ.
Τζιώρας
Από τα τέλη του 19ου αιώνα, το τρένο , ο σιδηρόδρομος και η
επέκταση του έφεραν ανάπτυξη στην Ελλάδα. Η πρόοδος και οι νέες αυξημένες
ανάγκες για υποδομές που προέκυψαν από το πέρασμα του σιδηροδρόμου οδήγησε στην
δημιουργία κόμβων – πόλεων. Στις νέες πόλεις μετακινήθηκαν πληθυσμοί,
αναπτύχθηκε το εμπόριο, οι άνθρωποι και οι τοπικές κοινωνίες ευημέρησαν.
Η πρώτη κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής για την ένωση της
(νυν) Βόρειας Ελλάδας άρχισε το 1874 με τη στρώση της γραμμής Θεσσαλονίκης –
Δεδέαγατς (Αλεξανδρούπολη) έως Κωνσταντινούπολη. Η χρηματοδότηση των έργων
κατασκευής εξασφαλίστηκε από την εταιρία που ίδρυσε ο Βαρόνος Maurice de
Hirsch, τραπεζίτης με διεθνείς διασυνδέσεις στους οικονομικούς και πολιτικούς
κύκλους της εποχής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου